dimarts, 8 d’abril de 2014

Lectura creativa


Aspectes que heu de tenir en compte a l'hora de fer la lectura en veu alta:


INTENSITAT (alta/baixa)

VELOCITAT (ràpida/lenta)

RITME (monòtona/adequada)

PAUSES (curtes/llargues)

ENTONACIÓ (adequada/inadequada)


Lectura en veu alta, de Mònica Labian Rocas


A partir de la setmana vinent heu de fer una lectura de 3 a 5 minuts a l'aula d'un conte, poema, monòleg, fragment teatral, fragment d'un text d'un llibre que us hagi colpit, agradat, entusiasmat, entristit, alegrat, encisat...  És a dir,  es tracta que us prepareu una lectura perquè tothom disfruti mentre us escolta. 

Trieu el text que vulgueu... A més, aprofiteu l'ocasió per fixar-vos, especialment, en la puntuació del text que us prepareu. Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

17 de març Dia de la poesia catalana a Internet

21 de març Dia mundial de la poesia

     Quatre paraules, de Narcís Comadira
Mig en somnis, un àngel
se m’apareix i em tempta:
escriu, fes un poema.
Vull treure-me’l de sobre,
vull dormir el son dels justos,
o el son dels pecadors,
m’és igual. Vull dormir.
Però ell insisteix.
Té, diu: quatre paraules:
món, país, llengua, amor.
I afegeix: gairebé
ja t’he fet el poema.
Jo li dic: si escric món,
bé hi hauré d’afegir
desastres, fam i guerres.
Si escric país, ja entro
al territori foll
de l’ésser i dels fantasmes.
I si escric llengua, veus?,
el dolor em trenca l’ànima.
No puc escriure més.
I em diu: tu escriu amor
pel món i pel país
i per aquesta llengua
que es mor i et trenca l’ànima:
veuràs que encara pots
fer aquest i mil poemes.
        
 

L'any 2012, per commemorar la celebració del Dia Mundial de la Poesia, el poeta gironí Narcís Comadira va crear aquest poema, en llengua catalana, especialment per a l’ocasió.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada